lang lang

» مشتریان ما » جنیلیک

مشتریان ما

جنیلیک

ماموریت، ارزشها و چشم انداز از ابتدای تاسیس جنیلیک در سال 1978، سیستم های حرفه ای مانیتورینگ در مرکز کار ما قرار داشته است. تعهد بی مثال ما به تحقیق و توسعه منجر به بوجود آمدن تعدادی از اولین های این صنعت و جا انداختن جنیلیک به عنوان شرکت پیشرو در زمینه مانیتور های فعال گردید.

جنیلیک

 

ماموریت، ارزشها و چشم انداز

از ابتدای تاسیس جنیلیک در سال 1978، سیستم های حرفه ای مانیتورینگ در مرکز کار ما قرار داشته است. تعهد بی مثال ما به تحقیق و توسعه منجر به بوجود آمدن تعدادی از اولین های این صنعت و جا انداختن جنیلیک به عنوان شرکت پیشرو در زمینه مانیتور های فعال گردید.

 

 

 

بعد از بیش از35 سال ، محصولات مانیتورینگ جنیلیک همچنان بر مبنای فلسفه اولیه ما باقی مانده، علاوه بر آن امکانات و ویژگی هایی چون اطمینان بخشی، بازسازی صدا بدون دستکاری فارق از اندازه و همچنین امکان تطبیق پاسخ فرکانسی با محیط شنوایی را ارائه می دهند.

 

ما به اصول زیربنایی خود وفادار هستیم. ما همچنین می خواهیم که جایگاه خود به عنوان پیشرو در هسته تجارت مان یعنی تولید محصولات صوتی بدون دستکاری صدا برای هرگونه نیاز مانیتورینگ از بازسازی صدای تک کاناله تا چند کاناله را حفظ نماییم. کاربران ما در همه زمینه های این عرصه، از مشاوره در زمینه آکوستیک و خدمات کالیبره کردن گرفته تا خدمات فنی و دوره عمر طولانی محصولات، عالی ترین پشتیبانی را دریافت می کنند. خرید محصولات جنیلیک بی خطرترین سرمایه گذاری در زمینه مانیتورینگ صدا می باشد.

 

 

ما می خواهیم به عنوان یک شرکت، بی نظیر بوده و کوشش کنیم تا در همه ابعاد تجارتمان از مرز انتظارات گذر کنیم. این به معنی ارائه محصولات و خدمات درجه یک، هم به مشتریان نهایی و هم به شرکای تجاری مان، بطور یکسان می باشد.

 

در طول 10 سال گذشته، فعالیت ما از بخش تنها اسپیکرهای مانیتورینگ استودیو حرفه ای فراتر رفته و به بازارهای مصرفی منتخب گسترش پیدا کرده است. محصولات ما بیش از پیش در تعداد روزشماری از سینماهای خانگی و سیستم های اماکن مسکونی به چشم خورده، تراک های صوتی را همانطور که ضبط شده اند دوباره زنده می کنند. اگرچه کاربردها ممکن است تفاوت داشته باشند ولی یک چیز ثابت می ماند: میل به داشتن بهترین بازسازی صدایی. ما افتخار می کنیم که بتوانیم سرمایه صدایی و دانش عمیق مان در مورد آنچه که لازم است تا همه چیز درست از آب در بیاید را به اشتراک بگذاریم.

 

 

 

ماموریت

ماموریت جنیلیک این است که با عرضه بهترین سیستم های بازسازی صوتی ممکن، شادکامی را به زندگی مشتریان خود بیاورد.

 

ارزشها

ارزشهای ما شامل باور، اشتیاق، صداقت، احترام و درستکاری می باشند.

 

چشم انداز

برند مورد علاقه در زمینه فعالیت های صوتی حرفه ای و برگزیده در بازارهای مصرفی منتخب.

 

داستان جنیلیک - تعدادی از موارد شاخص در سفر ما

 

الهام

برای ارائه چیزی الهام بخش، شما ابتدا خود باید دارای الهام و اشتیاق درونی باشید. این علاقه و اشتیاق دو دانشجوی جوان بنام های Ilpo Martikainen و Topi Partanen به صدا و وسایل الکترونیکی، در حدود 40 سال قبل بود که بعدها باعث شد تا آنها بنیانگذاران شرکت جنیلیک شوند. آنها در آن زمان این را نمی دانستند، اما چنین زیربنایی لازم بود تا بعدا ایده ها و محصولات بتوانند به عرصه ظهور برسند.

 

 

 

 

چنین اساسی در مورد کار خیلی از دوستان ما هم قابل رویت است: میل رسیدن به آرزوها، انگیزه برای کسب چیزی قابل توجه، خواست درونی برای وقف همه وجود خود در کار. قبل از شکوفا شدن، فرد می بایست این شعله های اشتیاق را در درون خود داشته باشد.

 

جای تعجب نیست که، یکی از ارزشهای شرکت جنیلیک همان اشتیاق است. این چیزی است که ما آنرا با مشتریان خود به اشتراک می گذاریم.

 

 

 

ریشه ها در کار پخش رسانه ای

در سال 1976، شرکت پخش رسانه ای فنلاندی YLE، در حال ساخت یک خانه رادیویی جدید در منطفه پاسیلا در هلسنکی بود. آقای Juhani Borenius که به عنوان متخصص آکوستیک برای YLE کار می کرد، در یک سمینار مربوط به آکوستیک در مقطع کارشناسی ارشد، از دوستان خود جویا شد که آیا می توانند یک بلندگوی مانیتورینگ فعال بسازند. آقایان Ilpo Martikainen و Topi Partanen در ابتدا نیاز داشتند تا آقای Borenius دقیقا مشخص کند که به دنبال چه چیزی است و سپس دو هفته بعد، آنها اولین نمونه را درست کردند. نمونه اولیه با یک نمونه کامل خیلی فاصله داشت، اما آنقدر امیدوارکننده بود که به طور جدی جلب توجه کند. در سال 1978، بعد از دو سال تحقیق و پیشرفت جدی، جنیلیک تاسیس شد و اولین بلندگوی مانیتورینگ فعال یعنی S30، آماده برای استفاده بود.

 

 

این مانیتور، هم از نظر آکوستیکی و هم از نظر الکترونیکی، برای زمان خود بسیار پیشرفته محسوب می شد. مشخصات فنی ارائه شده به مشتری نیز پیشرفته تر بود. علاوه بر الزامات معمول که می بایست در محفظه بدون اکو اندازه گیری شوند، این مشخصات همچنین شامل عملکرد آکوستیکی با جزئیات دقیق در اتاق فرمان بود.

 

 

 

ترکیب الزاماتی چون عملکرد استوار و یکنواخت، قابلیت اطمینان بالا، عیب یابی و رسیدگی آسان، و گارانتی تامین قطعات یدکی طولانی مدت، روی هم سبب شد تا این آغازی سخت ولی مشوقانه برای پاسخ به سختگیرانه ترین نیاز های مشتری در زمان خود باشد. برآورده کردن مشخصات ذکر شده، نیاز به دانش مهندسی، اندازه گیری و آزمایش های فراوان داشت. امکانات کنترل دقیق نغمه، مدار محافظتی برای دستگاه درایور، توپولوژی های پیشرفته آمپلی فایر – که همگی آنها از آن زمان تاکنون جزء طراحی ما برای بلندگوی مانیتورینگ بوده اند – در سال 1978 بوجود آمدند.در آن زمان همچنین یک درایور روبانی فرکانس بالای اختصاصی نیز توسعه یافت.

 

 

 

حالا می رسیم به یکی از ارزشهای سازمانی شرکت جنیلیک: «باور». ما به جای کپی کردن از دیگران، به افکار و اندیشه های خودمان باور داریم. باور داریم که آنها ما را قادر می سازند تا در ارائه چیزی منحصر بفرد در این صنعت سهمی داشته باشیم. پاداش این باور ما، اعتمادی قیاس نشدنی در میان مشتریان ما، در طول بیش از 35 سال بودن در عرصه پخش رسانه ای، و منجر به گسترش فعالیت ما در سراسر جهان و ورود به بخش ها و کاربری های جدید برای سیستم های بازسازی صوتی دقیق، گردیده است.

 

 

 

 

 

تقویت صدا

تقویت صدا، در اوج خود، نیمی از کسب و کار جنیلیک را تشکیل می داد. این شرکت توانست تعداد زیادی سالن نمایش در فنلاند (از جمله سالن نمایش ملی، سالن های نمایش سیتی در شهرهای رووانیمی و کووپیو و غیره)، سالن کنگره بیمارستان جدید کاردیولوژیک در مسکو، سیرک مسکو و حتی دو اتومبیل سیار ضبط برای YLE راه اندازی کند. آخرین کار پیمانکاری، مربوط به مرکز گردهمایی و تفریحی تامپره بود و آخرین سیستم تقویت صدا، در اختیار سالن اپرای رویال در مادرید قرار گرفت.

 

 

جنیلیک بیشتر از همه، می خواست که به عنوان تولید کننده سیستم های مانیتورینگ شناخت شود و به همین خاطر در سال 1989 تصمیم گرفته شد که از پروژه های پیمانکاری مربوط به سیستم های صوتی فاصله بگیرد. بعدا معلوم شد که این تصمیم به جا بوده است. اما سال های سپری شده در پروژه های پیمانکاری، تجربه های ارزشمندی بهمراه داشت – از جمله آگاهی از این موضوع که زندگی یک پیمانکار چگونه است. این کار در نوع خود یک حرفه و تخصص محسوب می شود. چه چیزی می توانست بهتر این را آموزش بدهد که چگونه به نیازهای پیمانکار– چه برای نصب های تجاری و چه برای نصب در اماکن مسکونی کلاس بالا بمنظور سرگرمی خانگی – گوش کرد؟ پایه و مبنای بهترین سیستم های بلندگو در نوع خود، در اختیار ما قرار دارد تا برای این کاربردهای در حال رشد بکار گرفته شود.

 

 

 

احترام نیز، یکی از ارزش های مهم در نزد جنیلیک محسوب می شود. احترام، شامل ارتباط و نوع برخورد ما با مشتری، همکاران، شرکا، رقبا و محیط اطرافمان می باشد.

 

 

عرضه گسترده

ده سال نخست عمر جنیلیک دراصل تلاشی بود برای زنده ماندن. تا سال 1985، جنیلیک 12 مدل مانیتور در حال تولید داشت. اعلامیه مطبوعاتی جنیلیک در همان سال، عنوان می کند که در هفتاد و هفتمین کنوانسیون AES در هامبورگ شایعه ای وجود داشت مبنی بر اینکه هدف از آن رویداد، معرفی و نمایش خانواده کامل محصولات مانیتورینگ فعال جنیلیک بود.

 

 

درست بعد از تصمیم برای تمرکز روی بلندگوی های مانیتورینگ، فرصتی بوجود آمد برای طراحی یک مانیتور اتاق فرمان با صدای بسیار بلند و صاف. مدل 1035A، خیلی زود بعد از معرفی در لندن در سال 1989، در استودیوهای بزرگ ژاپنی معروفیت پیدا کرد و این مسیر را هموار کرد برای نمونه های جدیدی از مانیتورها که ترکیبی بودند از امکان دستکاری و رنگ آمیزی صوتی بسیار پایین، با امکان توان خروجی بالا – یک ترکیب بی سابقه در پیش از آن.

 

 

 

سال 1990، زمان مناسبی بود برای کسب یک جایگاه به عنوان تولیدکننده پیشرو در زمینه اسپیکرهای مانیتورینگ فعال. محصولاتی جدید و کوچکتر طراحی شدند که شاید گل سر سبد آنها مدل 1031A در سال 1991 بود. این مدل، با وجود اینکه این روزها، در تجارت محصولات حرفه ای صوتی به عنوان مهم ترین محصول سال های دهه 90 بشمار می آید، ولی همچنین بعنوان مادر همه مانیتورهای فعال دوطرفه امروزی شناخته می شود.

 

محصولات عرضه شده ما در حال حاضر، کاملترین در بازار می باشند: از جمع و جورترین مدل یعنی 8010 تا بزرگترین محصول یعنی 1036A، برای هر مکان با هر ابعاد و مساحتی. جنیلیک با شهرت خود برای ممتاز بودن و با عرضه منحصربفرد محصولات گسترده، برای خیلی از محصولات رقیب هم نقش شاخص و هدف را بازی کرده است. در جنیلیک ، ما این را به عنوان یک تعریف و تحسین از کارمان در نظر می گیریم. معرفی محصولات اخیر ما نشان می دهد که توانایی ما در شگفت زده کردن دوباره و دوباره، با ارائه طراحی ها و تکنولوژی های اختصاصی جدید، چطور از دقت ما به جزییات نشات می گیرد.

 

 

این مسئله، زمانی آسان است که یکی از ارزشهای شرکت، درستکاری است. ما اطلاعات واقعی را در اختیار قرار می دهیم و مشخصات سیستم های ما پیشرفته ترین اندازه گیری ها را یشت سر گذاشته اند. هر چه مشتریان و شرکای ما بیشتر بدانند برای ما نیز بهتر است. قصد ما کسب موفقیت پایدار و متقابل است.

 

 

کنترل جهت گیری

در سال 1983، شرکت جنیلیک اولین طرح های نمونه مربوط به مدل 1022A را تهیه کرد که در سال 1985 به تولید رسید. این یک طراحی خیلی متفاوت و غیرمنتظره بود نسبت به ظاهر مدل 1024A. هدف این بود که با گرد کردن کابینت بلندگو، پراکندگی آکوستیکی صدا از بین برود و برای کنترل جهت گیری، درایورها در پشت یک موجبر با دقت فرم داده شده قرار گرفتند. نتیجه از نظر آکوستیکی حیرت آور بود، ضمن اینکه پاسخ فشار آکوستیکی نوعی در یک بازه +0.75 دسیبلی قرار می گرفت.

این نقطه آغاز تکنولوژی اختصاصی کنترل جهت گیری موجبر یا به اختصار DCW™ بود، که از آن زمان به بعد در طراحی های بلندگوهای ما بکار برده شده است، چه کوچک و چه بزرگ. در محفظه های متعارف مربعی شکل، DCW™، درایورهای با فرکانس های حد وسط و توییتر را در خود جای می دهد و در محفظه های دایکاست، DCW™ در خود محفظه بصورت یکپارچه گنجانده شده است. با کنترل مناسب جهت گیری، پاسخ خارج از محور نسبت به حالتهای دیگر خیلی صافتر است که به معنی حوزه بازتر شنوایی با حفظ همان خصوصیات نغمه ای در حالت روی محور می باشد. در عین حال، پراکندگی صوتی در لبه ها به حداقل رسانده شده است.

 

 

 

 

 

 

بلند و شفاف

در سال 1988، جنیلیک تلاشهای بسیاری کرد تا قویترین و صافترین مانیتور اتاق فرمان در بازار را طراحی کند. طراحی با ضبط کردن فشار آکوستیکی واقعی، در کنار گوش نوازنده درام آغاز شد، چرا که نوازندگان موسیقی معمولا می خواهند که صدای اجرای خود را با ولوم طبیعی خود در اتاق فرمان گوش کنند. اجزای زیر باید طراحی می شدند: یک درایور فرکانس حد وسط با خروجی بالا و دستکاری صدایی پایین، یک آمپلی فایر جدید 3 کیلوواتی، یک DCW™ بزرگ، محافظ حرارتی بهبودیافته برای درایور و امکانات عیب یابی آمپلی فایر. این بود که در سال 1989، مدل 1035A به بازار معرفی و خیلی زود در ژاپن و انگلستان محبوب شد. در نسخه اصلاح شده آن یعنی 1035B در پایان سال 1993، ووفرهای جدیدی ظاهر شد. در سال 1997، از روی مدل 1035B، مدل 1036A که باعث معروفیت خاص شرکت شد، طراحی گردید. امکان حذف فرکانس های پایین 19 هرتزی آن، دلالت بر استفاده از محفظه بزرگتر و ووفرهای دوتایی 460 میلیمتری (18 اینچی) داشت.

 

 

 

استفاده از آلومینیوم برای موسیقی Heady Metal

خیلی از افراد گمان می کنند که محفظه یک بلندگوی خوب باید از مواد بر پایه چوب ساخته شود. اینطور نیست. اولین مدل قالب ریزی شده از جنس آلومینیوم جنیلیک مدل 1029A بود که در سال 1996 معرفی شد. تولد این معجزه کوچک از جانب توزیع کنندگان ایتالیاتی و فرانسوی ما جرقه خورد که نیاز به محصولات کوچکتر را احساس کردند. دایکاست آلومینیوم در کنار محکم بودن و سایر محسنات، نسبت به اندازه بیرونی محفظه، حجم داخلی بالایی را ارائه می داد.

 

 

 

وقتی این تکنولوژی ارزش خود را ثابت کرد، طبیعی بود که در این مسیر ادامه دهیم. همکاری با Harri Koskinen یکی از بنام ترین طراحان صنعتی زمان ما، ابتدا باعث تولد مدل 6040A در سال 2002 و سپس باعث راه اندازی سری 8000 در سال 2004 شد. این محصولات، با بکارگیری تکنولوژی های محفظه محکم و انحنادار با حداقل پراکندگی صوتی، DCW™ پیشرفته، ساختار بهینه دایکاست آلومینیوم، طراحی دریچه باس با کارایی بالا، درایورهای با دستکاری صدایی پایین همراه با تکنیک های فیلترینگ سطح بالا، امکانات استقرار انعطاف پذیر و پایه Iso-Pod™، استانداردی جدید در زمینه مانیتورهای دوطرفه بوجود آوردند.

 

 

 

 

در ابتدا – و از دور – بعضی افراد به اشتباه فکر می کردند که این اسپیکرهای با ظرافت انحنا یافته، از جنس پلاستیک ساخته شده اند، چرا که برای اشکال گرد، اینطور معمول بود. اما یک نگاه از نزدیک، حقیقت چگونگی ساخت را آشکار می کرد. پوشش بیرونی نیمه مات بسیار مقاوم آن و توری های فلزی بهینه شده از نظر آکوستیکی، اجازه حمل بسیار اما بدون صدمه دیدگی مانیتور را می دهند. جنس آن فلز سبک است و قادر است از عهده کارهای مانیتورینگ سختگیرانه با حداقل دستکاری صدایی بر آید!

 

 

 

 

 

منظور از عمیق چقدر عمیق است؟

وقتی در سال 2001، نمونه ای اولیه از محفظه ماریپیچ با مقاومت هوایی کم (LSE™) به گروهی از توزیع کنندکان نشان داده شد، اولین عکس العمل آنها حیرت و شگفتی بود: «یا این منجر به شکست و زمین خوردن کامل می شود یا باعث یک موفقیت عظیم. بطور اساسی، یک ساب ووفر نمی تواند ظاهری اینگونه داشته باشد. از طرف دیگر، اگر کسی قرار باشد که از نومفهوم ساب ووفر را تعریف کند، آن باید جنیلیک باشد.» این ساب ووفر به ثبت رسیده و انقلابی که در سال 2002 معرفی شد، خود را به عنوان یک موفقیت عظیم اثبات نمود. این طراحی مارپیچی شکل، در عین حال که شکل دریچه ساب ووفر را می سازد، موجب استحکام بسیار زیاد سطح خارجی محفظه می شود. رفت و آمد جریان هوا به داخل و خارج محفظه از طریق دریچه ماریپچی شکل، کاملا بدون محدودیت می باشد که نتیجه آن یک سیستم فرکانس پایین فوق العاده دقیق و با واکنش بالا و دستکاری صدایی بسیار پایین می باشد که از نظر کیفیت با مانیتورهای اتاق فرمان مطابقت می کند.

 

 

 

در مورد صدای چند کاناله، سیستم های حرفه ای و مصرفی می بایست قادر باشند تا همه فرکانس های موجود در هر کانال صوتی را بازسازی کنند. مانیتورهای اتاق فرمان، ساب ووفرها و فیلترهای کراس آور می بایست با هم همکاری کنند تا برای هر کانال یک پاسخ صاف فراهم آورند. برای اتصال یکپارچه و نامحسوس ساب ووفر(ها) به سیستم مانیتورینگ اتاق فرمان، نیاز به یک مدیریت باس پیشرفته است و این همان کاری است که سیستم مدیریت باس جنیلیک 6.1 انجام می دهد.

 

 

 

صدا و شکل ظاهری

برای بیش از 20 سال است که طراحی صنعتی، موضوع بحث شرکت بوده است. برای یک محصول آکوستیکی، شکل ظاهری آن بخشی از کارایی آن می باشد. پیشرفت های غیرمنظره زیادی در زمینه مانیتورینگ صدا صورت گرفته ولی جنیلیک افتخار می کند که همچنان در این زمینه بطور جسورانه ای پیشقدم باشد. هدف، یکنواختی است – نه محافظه کاری. همانگونه که جنیلیک طرفدار و حامی ارزشهای ماندنی است، همین گرایش در مورد زبان ظاهر نیز صدق می کند: ظاهری مدرن دارد ولی متعلق به همه زمانهاست.

 

وقتی جنیلیک در سال 1985 مدل 1022A را معرفی کرد، باعث شگفتی خیلی ها شد. همینطور، وقتی ما در سال 2004 با ارائه سری 8000 محصولات دوطرفه خود را بازنگری کردیم، تغییرات اعمال شده، در آن زمان برای خیلی ها بسیار غیره منتظره و متفاوت بود، چرا که از عرف جعبه های مربعی شکل پیروی نمی کرد. امروز، این فرم جدید، با کارایی های بهبودیافته اش بخوبی مورد قبول واقع شده است – در واقع به شکل یک استاندارد جدید درآمده است. برای ما، هر تغییری همیشه دلیل خوبی دارد: بهبود کارایی.

 

 

طراحی به منظور انطباق

در واقع، مقررات و نیازمندی های قرار داده شده توسط شرکت های رسانه ای شمال اروپا در اواخر دهه 70 (N12-B) اشاره داشت به مانیتور فعالی که می بایست از امکانات کنترل پاسخ محیطی برخوردار می بود. از این رو، همانطور که قبلا توضیح دادیم، اولین مدل مانیتور فعال یعنی S30 از قبل، هم امکانات کنترل دقیق نغمه و هم امکان کنترل حذف فرکانس های زاید باس را دارا بود. از آن زمان، امکانات کنترل پاسخ محیطی ما خیلی بیشتر اصلاح شده و بهبود یافته اند.

 

 

توانمندی های DSP فرصت های جدیدی را برای کنترل سیستم های مانیتورینگ محیا کرد. از آنجاییکه ما قبلا محفظه با حداقل پراکندگی صوتی را برای سری 8000 توسعه داده بودیم، حرکت منطقی طبعا ادامه دادن این زیربنای محکم آکوستیکی و ارائه مانیتورها و ساب ووفر های دارای DSP سری 8200/7200 بود که در سال 2006 معرفی شدند. تجربه وسیع ما از صدها و صدها مورد اندازه گیری های در محل استودیو، به ما درک خوبی از چالش های موجود در محیط های شنیداری گوناگون را داده است. توانمندی های تکنولوژی DSP و نرم افزارهای در داخل توسعه یافته، به خدمت گرفته شدند تا مزایای قابل ملاحظه ای را برای مشتریان به همراه داشته باشند. نرم افزار GLM ما کل سیستم DSP را از طریق کنترل شبکه روی کامپیوتر PC و Mac در یک جا جمع می کند. با کمک نرم افزار AutoCal™، این سیستم می تواند در کمتر از چند دقیقه و با دقتی بی سابقه به محیط شنیداری، از عهده هر بلندگویی اعم از استریو یا چندکاناله، شامل ساب ووفرها برآید. این کاملترین، انعطاف پذیرترین و آسانترین سیستم کالیبراسیون اتوماتیک است که تا به حال ساخته شده است. درست مانند آن است که یک متخصص آکوستیک شرکت جنیلیک را، هر زمان که بخواهید در کنار خود داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تکنولوژی های نوآورانه

در سال 2008 و در راستای تولید یک سیستم جمع و جور سه طرفه، ایده طراحی یک درایور هم محور متولد شد. به منظور حذف مشکلات اساسی در طراحی هم محور، یک درایور منحصر بفرد با تکنولوژی حداقل پراکندگی صدایی هم محور (MDC™) توسعه یافت. این پیشرفت غیرمنتظره در طراحی، یک سیستم یکپارچه شامل دیافراگم فرکانس حد وسط، سیستم تعلیق و توییتر را در بر می گرفت. اتصال میان دیافراگم فرکانس حد وسط و توییتر و موجبر DCW کاملا صاف و بدون پراکندگی صوتی بود که منجر به کیفیت صدایی ممتاز و دقت بالای نمونه برداری چه بصورت روی محور و چه خارج از محور می شد. مانیتور فعال مدل 8060A که در خود درایور MDC، مدار یکپارچه DSP و امکان کنترل کامل از طریق نرم افزار GLM و AutoCal را داشت، به بازار عرضه شد و استاندارد جدیدی را در زمینه سیستم های سه طرفه بوجود آورد.

 

 

 

 

 

در سال 2012، جنیلیک مفهوم مانیتور فعال هوشمند (SAM™) را که یک اصطلاح تجاری در جهت کمک به شناسایی قابلیت ها و هوشمندی این سیستم ها برای تطبیق اتوماتیک با محیط آکوستیکی شان است را عرضه نمود. این قابلیت ها شامل تراز سطح صدا در موقعیت شنیداری، تنظیم تاخیر سیگنال از ورودی به محل شنیدن و نعدیل سازی پاسخ فرکانسی برای تاثیرات آکوستیکی محیط می باشند. سیستم های SAM را می توان از طریق شبکه بندی دیجیتالی کنترل کرد، که کاربران را قادر می سازد تا برای خود سیستم های مانیتورینگ با انعطاف بالا، تحت شبکه و کنترل شده توسط کامپیوتر بسازند. خروجی آکوستیکی سیستم های SAM قابل بهینه سازی توسط نرم افزار کالیبراسیون می باشد تا پاسخگوی مناسب برای سلیقه های مختلف کاری یا نیازهای گوناگون کاربران باشد.

 

 

 

حضور در تالار افتخارات

در اواخر سال 1990، رادیوی ایتالیاتی RAI به دنبال مانیتورهای جدیدی بود و از جنیلیک جویا شد که آیا می تواند مانیتوری دوطرفه ولی بزرگتر از مدل موجود 1019A برای آنها طراحی کند. کار تحقیق و توسعه بلافاصله آغاز شد و بعد از چند مرحله نمونه های اولیه، تصمیمات پایه ای طراحی اتخاذ گردید. استفاده از DCW در محصولاتی چون مانیتور فعال سه طرفه 1022A در سال 1984 آغاز و بعدها در سال 1989 در قالب بزرگتر در مدل 1035A بکار گرفته شده بود. در توییتر مدل 1031A امکانات DCW بصورت مربع در آمد و دریچه های باس در اطراف قرار گرفتند تا مطابق الگوی بکار گرفته شده در طراحی نمونه های سه طرفه بزرگتر مانند 1035A، 1034A و 1033A باشند. یک طراحی جدید برای آمپلی فایر حائز این ویژگی بود که یک ماجول درایور جداگانه با تقویت کننده قدرت مجزا و یک طراحی حرارتی هوشمند داشت: ترانزیستور های قدرت بصورت عمودی و در مرکز پنل عقبی قرار گرفته بودند. آمپلی فایر نیز بصورت ماجولار بود و فیلتر های کراس آور هم بصورت کارآمدی در قالب یک بورد قابل اتصال و جداسازی آسان بودند. علاوه بر آن، برای جلوگیری از هر گونه سر و صدای ناشی از ارتعاش، آمپلی فایر بر روی پایه های ضد شوک لاستیکی استوار شده بود تا آن را از هرگونه ارتعاش ناشی از ووفر مصون دارد.

 

 

در سال 1991، مدل با کارایی بالای 1031A عرضه شد امکانات زیر را اراته کرد: پاسخ صاف تا 23 هرتز، دو تقویت کننده قدرت 120 واتی و امکان رسیدن به حداکثر خروجی 120 دسیبل در هر جفت در فاصله 1 متری با پخش موسیقی. با ویژگی هایی چون خروجی بدون دستکاری و قدرت بالا، پهنای باند عریض و جهت گیری کنترل شده، در محفظه ای جمع و جور و قابل اطمینان، با تحمل پاسخی بسیار حساس و امکانات تغییر پاسخ محیطی، یک مدل کلاسیک متولد شد. همه اینها باعث شد تا مدل 1031A در میان مهندسین و تولیدکنندگان ممتاز، استودیوها و شرکت های رسانه ای در سراسر دنیا، گزینه ای برگزیده و محبوب باشد. این محصول تا 15 سال همچنان در تولید باقی ماند و بالاخره توسط مدل 8050A از مانیتورهای سری 8000 جایگزین شد.

 

 

در سال 2014، مانیتور فعال دوطرفه 1031A جنیلیک بصورت رسمی وارد تالار افتخارات TECnology شد که نوآوری ها و محصولات صوتی، که سهمی مهم در پیشرفت تکنولوژی های صوتی داشته اند را به رسمیت شناخته و ارج می نهد.

 

 

 

 

طراحی های پایدار

از ابتدای تاسیس، فلسفه طراحی های جنیلیک بر پایداری، اطمینان بخشی و حفظ ارزشهای زیست محیطی بوده است. برای جنیلیک، حفظ منابع طبیعی و بکارگیری مناسب از مواد اولیه و انرژی، در همه سطوح تولید، حمل و نقل، و در طول دوران مصرف، از اهمیت عمده و بسزایی برخوردار است. محصولات کم آلاینده کربنی، همگی در فنلاند و زیر یک سقف تولید می شوند که به ما امکان می دهد تا بهترین راه حل های مناسب زیست محیطی را برگزینیم.

 

 

 

سیستم گرمایش کارخانه جنیلیک از منابع انرژی تجدید شدنی تامین می شود. استفاده از آلومینیوم بازیافتی بکارگرفته شده در تولید محفظه های دای-کاست، در مقایسه با استفاده از آلومینیوم دست نخورده، تا 95% موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

محفظه های کامپوزیت طبیعی (NCE™) مربوط به محصولات سری M که در سال 2013 معرفی شدند، از موادی ساخته شدند که بهترین توصیف آنها، ترکیب چوب و پلاستیک از طریق قالب ریزی تزریقی است که کاملا قابل بازیافت می باشد. کامپوزیت های الیاف طبیعی، که مواد آن از جنگل های نگهداری شده با روشهای حفظ پایدار منابع طبیعی تامین شده اند، دارای تقریبا 50% الیاف چوب می باشند که در عملکرد ممتاز محفظه سهم دارند. مواد مورد استفاده در بسته بندی های سری M از مقوای قابل بازیافت و جداره ضد ضربه داخل بسته بندی ها از خمیر کاغذ بازیافتی ساخته شده است.

 

 

 

حفظ منابع طبیعی تنها به استفاده از مواد طبیعی قابل بازیافت ختم نمی شود. محصولات ما به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و دارای طول عمر بسیار طولانی باشند. مواد اولیه بگونه ای انتخاب شده اند که امکان استفاده مجدد آنها در محل مصرف اصلی یا برای انواع جدید محصولات وجود داشته باشد. این بهترین شکل تولید پایدار می باشد.

 

 

و داستان ادامه دارد ...

 

فلسفه طراحی های جنیلیک

 

همه مدل ها در برخورداری از خصوصیات یکسان در مورد صدای دستکاری نشده با هم اشتراک دارند.

 

مانیتورها، همیشه، بصورت یک سیستم کامل و با هم هماهنگ شده در کارخانه، ارائه می شوند که شامل همه آمپلی فایرها، تجهیزات الکترونیکی کراس آور و کابینت های بلندگو ها می باشد.

 

هر دستگاه درایور بلندگوها توسط یک کانال آمپلی فایری اختصاصی هماهنگ با آن تغذیه می شود.

 

 

آمپلی فایر و دستگاه درایور مربوطه، بصورت مستفیم بهم متصل شده اند تا از اختلالات غیرفعال فیلتر کراس آور جلوگیری شود.

 

دستگاه کراس آور فعال در سطوح پایین سیگنال عمل کرده و در داخل سیستم بگونه ای تعبیه شده که قبل از تقویت کننده های قدرت قرار می گیرد.

 

دامنه کراس آور و پاسخ های فازی بگونه ای اختصاصی برای هر مدل بهینه شده اند که بتوان به کارایی سیستمی با دقت بسیار بالا دست یافت.

 

 

همه سیستم ها از ویژگی مدار محافظتی برای دستگاه درایور برخوردارند تا در حالی که خروجی صدایی سیستم را به حداکثر می رسانند، اطمینان بخشی عملکرد سیستم را نیز تامین نمایند.

 

همه سیستم ها، به امکانات متنوع تنظیم پاسخ محیطی مجهز می باشند.

 

 

با بکارگیری تکنولوژی اختصاصی DCW™، عملکرد آکوستیکی چه در حالت روی محور و چه در حالت خارج از محور بصورت بهینه در آمده است.

 

یادبود آقای Ari Varla

 

آقای Ari Varla، دانشمند و طراح ارشد الکترو-آکوستیک باسابقه در جنیلیک، سرانجام در 22 آگوست 2008 در شهر لیسالمی فنلاند، تسلیم یک بیماری طولانی مدت شد. او در اول ماه اوت 1956 در شهر تامپره در فنلاند متولد شد. او مدرک فوق لیسانس خود در مهندسی الکترونیک را در سال 1987 از دانشگاه تکنولوژی تامپره اخذ نمود و در سال 1980 در حالی به جنیلیک پیوست که هنوز در حال انجام تحصیلات خود بود و در تمام دوران فعالیت کاری خود در جنیلیک باقی ماند. او یکی از افراد کلیدی در جنیلیک بود.

 

 

 

 

این شرکت بدون همکاری و مشارکت همیشه-ماندگارش، اینگونه نمی شد. او بطور محوری در طراحی بیشتر محصولات جنیلیک مشارکت داشت که مجموعا شامل طراحی بیش از 60 سیستم بلندگوی مورد استفاده در سیستم های مانیتورینگ حرفه ای بوده، که اغلب آنها هنوز بطور فعال در حال تولید هستند.

 

 

آقای Ari Varla یکی ار بهترین و بنام ترین افراد متخصص در زمینه طراحی سیستم های بلندگو بود. کار پیشگامانه او در مورد درایورهای فرکانس بالا و متوسط، با پرتاب مستقیم و مجهز به موجبر، که توسط جنیلیک بنام DCW نامگذاری شد، در اوایل دهه 80 آغاز و منجر به پذیرش همه گیر آنها، به عنوان بخشی مهم در الگوی طراحی های چند طرفه امروزی برای سیستم های مانیتورینگ صوتی حرفه ای، گردیده است. او همچنین یکی ار عناصر محوری در بخش توسعه بود که موجب پرورش ایده محفظه ساب ووفر LSE با دستکاری صدایی پایین شد. او چندین اختراع ثبت شده در کارنامه خود دارد و مقاله های متعددی در خصوص طراحی بلندگوها منتشر نموده است.

 

 

 

در همه این سالها در جنیلیک ، Ari برای همه ما یک منشاء الهام بود. Ari، با وجود بیماری جدی اش مشتاقانه انتخاب کرد، تا جایی که به عنوان یک انسان در توانش بود، به کار در زمینه طراحی بلندگو، ادامه دهد و نشان دهد که آکوستیک و طراحی بلندگو حقیقا برای او هدف و مقصود زندگی بودند. او یکی از طرفداران سرسخت اعمال بالاترین استانداردهای مهندسی در طراحی سیستمی بلندگوها بود. او طرفدار طراحی های بدیعی بود که به شیوه خلاقانه از اصول اصلی آکوستیک اقتباس می شوند. او در زمینه های گوناگون مهارت داشت؛ از طراحی مفهومی سیستم های بلندگو و درایور گرفته، تا بهینه سازی روش های تولید و ابزارها. کارهای او علمی و سیستماتیک بود، و این دانش عمیق و درک ممتاز او از پدیده آکوستیک، عمیقا الهام بخش چندین نسل از مهندسین جوان بوده است که افتخار کار زیر دست او را داشتند. اصول او در بیشینه کردن کیفیت کلی سیستم و روش هایش برای نائل شدن به آنها، بطور ریشه ای در عمق روش مهندسی جنیلیک نهفته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

Ari، همه مهارت های لازم برای طراحی همه جانبه زنجیر الکتروآکوستیکی یک بلندگوی فعال، از فیلترینگ الکترونیکی و عملیات های پردازش سیگنالی گرفته تا خصوصیات تقویت کننده قدرت، و ویژگی ها و نحوه ساخت درایورها و سیستم های محفظه آنها را دارا بود. Ari، همچنین در ساخت نمونه های الکتروآکوستیکی پرزحمت، بشدت مهارت داشت، و گویی همه مواد را آنگونه که نیاز داشت به زانو می کشید.

 

 

این مسئله در فعایت های اوقات فراغتش نیز مشهود بود؛ در نمونه هایی چون ماشینهای BMW نوسازی شده به بهترین نحو، لوازم ماهیگیری نوسازی شده به تمیزترین وجه، گیتارهای الکتریک، و مخصوصا آمپلی فایرهای قدیمی و با ارزش گیتار بر پایه لامپ خلا، که در آنها به تصدیق دیگران استاد بود.

سرگرمی Ari، علاوه بر نوازندگی گیتار، شامل ماهیگیری و ستاره شناسی بود. او همیشه قایق ماهیگیری اش را روی یک یدک کش آماده داشت تا به یکی از دریاچه های نزدیک یا رودخانه های ماهی آزاد دوردست در لاپلند برود.

او از تهیه غذایی خوشمزه در کنار دوستان و خانواده اش لذت می برد. و بدیهی است که در زمینه ستاره شناسی، برای خودش یک تلسکوپ بیست اینچی دابسونی طراحی و درست کرد و آنرا در صندوق عقب BMW اش جا داده بود تا برای رسدهای آسمانی به راحتی قابل حمل به هر مکانی باشد.

 

 

Ari، از شوخ طبعی خوبی برخوردار بود و می توانست در خیلی از مسائل وجهی کمدی ببیند. او غالبا در مورد هرگونه چیزهای مصنوعی و بی اهمیت زندگی بشری، با نگاهی دقیق اظهار نظر می کرد. موضوعی وجود نداشت که او در مورد آن در جلسه یا پشت میز کافه تریا، زاویه ای تعجب برانگیز و غالبا خنده دار پیدا نکند، و همه کسانی که او را می شناختند، خنده زیبای او را بخاطر دارند.

 

 

 

اگر چه ما مدتی بود که در مورد بیماری سرطان او می دانستیم، اما پیشرفت سریع بیماری در انتهای امر، حالا خانواده، دوستان و همه جامعه کارکنان جنیلیک و نیز بسیاری از همکاران کاری در سراسر دنیا را، در اندوهی ناگهانی و عمیق فرو برده است.

 

 

آقای Varla، یکی از اعضای جامعه مهندسین صدا (AES) بود.

 

اطلاعات مربوط به بازیافت محصولات جنیلیک

 

مانیتورهای فعال جنیلیک بگونه ای طراحی شده اند که در شرایط استفاده حرفه ای سخت، سالها دوام و ماندگاری داشته باشند. نمایندگان فروش جنیلیک با ارائه قطعات یدکی قابل بازیافت و خدمات تعمیرات تخصصی، به دستگاه های آسیب دیده یا معیوب عمر مضاعف می دهند.

بهرحال، اگر معلوم شود که مانیتور ساخته جنیلیک شما در حد غیرقابل تعمیری آسیب دیده، لطفا به این موضوع دقت کنید که این دستگاه در یک محل بازیافت مجاز و مطابق با قوانین زیست محیطی محلی اوراق و انبار شود. خودتان اقدام به جدا نمودن اجزای مانیتور نکنید!

 

 

 

به بخش های زیر در خصوص بازیافت بعضی از اجزای اصلی توجه فرمایید:

 

درایورهای بلندگو از چندین ماده مختلف تشکیل شده اند که می بایست برای بازیافت از یکدیگر جدا شوند.

 

DCW از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته شده است که هر دو مناسب برای بازیافت می باشند.

 

مواد کاهش دهنده لرزه یا از جنس پشم شیشه ساخته شده اند یا از جنس نمد. پشم شیشه قابل بازیافت می باشد. نمد را می توان سوزاند یا در تهیه کود بکار برد.

 

 

سینی آمپلی فایر از جنس آلومینیوم ساخته شده است و زمانی که همه اجزای آن خارج شده اند می توان آنرا بازیافت نمود.

 

بدنه قفسه نگهدارنده آمپلی فایرها از جنس استیل فشره بود و قابل بازیافت می باشد.

 

اجزای آمپلی فایرها را می توان مطابق استاندارد های محلی برای بازیافت تجهیزات الکترونیکی بازیافت نمود. هیچ یک از اجزای آمپلی فایر را نسوزانید.

 

 

کابل ها و اتصالات را می توان در کاربرد مناسب دیگری مجددا استفاده کرد یا مطابق استاندارد های محلی برای بازیافت تجهیزات الکترونیکی، بازیافت نمود.

 

مواد بسته بندی: مقوا و پلاستیک را می توان بازیافت نمود یا در کوره زباله سوزاند. تخته چندلا را می توان در یک کوره زباله سوز دمای بالا سوزاند یا مجدد بازیافت کرد و قطعات فلزی متصل به جعبه های تخته چندلایی را نیز می توان مورد بازیافت قرار داد.

 

 

کابینت: کابینت های از جنس MDF را می تواند در کوره زباله سوز دمای بالا سوزاند. کابینت های از جنس آلومینیوم قابل بازیافت می باشند.

 

محصولات دارنده جوایز و افتخارات

2014 - اولین جایزه مطبوعاتی بین المللی ProLight+Sound یا PIPA برای سری M

2014 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سری M بخاطر تکنولوژی مانیتور استودیو

2014 - مدل 1031A وارد تالار افتخارات TECnology سال 2014 شد

2013 - عنوان برترین جایزه PAR برای سری M

2013 - جایزه چرخ دهنده سال (GOTY) 2013 توسط شرکت Audio Media به سری M بخاطر محصولات عرضه شده بارز و نوآورانه

2013 - جایزه صدا روی صدا (SOS) برای مدل 8240A بخاطر برترین مانیتور استودیو

2011 - جایزه مطبوعاتی بین المللی Musik Messe یا MIPA برای مدل 8260A

2011 - عنوان بهترین محصول جدید جایزه API برای مدل 1238CF

2011 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای مدل 1238CF

2010 - جایزه چرخ دهنده سال (GOTY) 2010 توسط شرکت Audio Media برای مدل 8260A بخاطر محصولات عرضه شده بارز و نوآورانه

2010 - برنده بخش مانیتورینگ جایزه Resolution برای مدل 8260A

2010 - جایزه خوانندگان روزنامه Keys برای مدل 8040A

2009 - حضور در لیست 20 مورد برتر گردهمایی سال 2009 جامعه مهندسین صدا (AES) برای مدل 8260A توسط مجله Mix

2009 - عنوان برترین جایزه PAR برای مدل 8260A پیرو دوازدهمین گردهمایی AES توسط مجله PRO Audio Review

2009 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم های صوتی روی میزی 6010A و 5040A

2009 - جایزه Cool Stuff برای مدل بلندگوی فعال 6010A توسط مجله Radio World

2009 - عنوان Grand Prix جایزه Fennia سال 2009 برای ساب ووفر فعال 5040A

2008 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم مانیتورینگ DSP دار SE

2008 - جایزه مطبوعاتی بین المللی Musikmesse یا MIPA برای سیستم مانیتورینگ DSP دار مدل 8240A

2007 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم های مانیتورینگ DSP دار 8200/7200

2007 - جایزه خوانندگان روزنامه Keys برای مدل 8240A

2007 - جایزه بهترین نوآوری در صدا برای سیستم های DSP دار 8200/7200 توسط مجله Digital Studio

2006 - عنوان برترین جایزه PAR برای سری سیستم های مانیتورینگ DSP دار 8200

2006 - حضور در لیست 10 مورد برتر تایید شده توسط سردبیران مجله Mix برای سری DSP دار 8200

2006 - عنوان برترین جایزه PAR برای سری سیستم های مانیتورینگ DSP دار 8200

2006 - عنوان برترین جایزه PAR برای ساب ووفر فعال مدل 7050B با تکنولوژی LSE

2006 - جایزه مطبوعاتی بین المللی Musikmesse برای سیستم مانیتورینگ 8050A

2005 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم مانیتورینگ 8050A

2005 - جایزه تکنولوژی Remix برای مدل 8130A

2003 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای ساب ووفر فعال 7070A

2003 - کسب ربان آبی جایزه کیفیت استثنایی (EQ) برای ساب ووفر فعال 7073A

2002 - کسب ربان آبی جایزه کیفیت استثنایی (EQ) برای سری ساب ووفرهای فعال با تکنولوژی LSE

2001 - جایزه کیفیت استثنایی (EQ) برای سیستم مانیتورینگ 1029.LSE PowerPak 5.1

2001 - عنوان برترین جایزه PAR برای سیستم مانیتورینگ 1029.LSE PowerPak 5.1

2001 - جایزه مطبوعاتی بین المللی Musikmesse برای سیستم مانیتورینگ 1031A

2000 - جایزه مطبوعاتی بین المللی Musikmesse برای سیستم مانیتورینگ 1031A

2000 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم مانیتورینگ اتاق فرمان مدل 1036A

2000 - عنوان برترین جایزه PAR برای ساب ووفر فعال 1039A

 

1999 - عنوان برترین جایزه PAR برای سیستم مانیتورینگ اتاق فرمان مدل 1036A

1997 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای سیستم مانیتورینگ 1029A/1091A

1997 - جایزه Pick Hit در جشنواره NAB توسط مجله BE Radio برای سیستم مانیتورینگ 1029A/1091A

1997 - جایزه انتخابی سردبیر مجله Musician برای سیستم مانیتورینگ 1029A/1091A

1996 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای مدل 1039A

1996 - عنوان برترین جایزه PAR برای سیستم مانیتورینگ 1029A/1091A

1996 - کسب ربان آبی جایزه کیفیت استثنایی (EQ) برای سیستم مانیتورینگ 1029A/1091A

1995 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای مدل 1030A

1995 – جایزه انتخاب حرفه ای های جشنواره NAB برای مدل 1031A نسخه تهیه کننده (Producer)

1993 - جایزه برتری فنی و خلاقیت (TEC) برای مدل 1038A

 

عناوین افتخاری و جوایز شرکت

 

2008 – دکترای افتخاری به آقای Ilpo Martikainen از دانشگاه هلسینکی

2005 – جایزه سال بهترین مدیر اجرایی به مدیریت عامل آقای Ilpo Martikainen از طرف روزنامه Kauppalehti و بانک Oko

1999 – جایزه کلید طلایی توسط اتحادیه کارگری فنلاند و شبکه تلویزیونی MTV3

1995 – جایزه اهدایی ریاست جمهوری فنلاند برای صادرات

1993 – جایزه ملی برای صادرات توسط اتحادیه تجارت خارجی فنلاند

1990 – جایزه ملی تجارت

1989 – جایزه بهترین موسسه سال در شمال ساوو از طرف موسسه کارآفرینان ساوو

1988 – جایزه بهترین موسسه سال از طرف شهرداری لیسالمی، موسسه کارآفرینان لیسالمی و تعاونی بانکی لیسالمی

1981 – جایزه اندیشه مولد توسط روزنامه Kauppalehti و اتاق بازرگانی جوانان

 

جوایز ورزشی شرکت

 

2008 – جایزه اول مسابقات فلوربال لیسالمی در سطح سازمانها توسط تیم جنیلیک

2006 – جایزه اول مسابقات فلوربال لیسالمی در سطح سازمانها توسط تیم جنیلیک

2005 – جایزه اول مسابقات فلوربال لیسالمی در سطح سازمانها توسط تیم جنیلیک

2003 – جایزه اول مسابقات فلوربال لیسالمی در سطح سازمانها توسط تیم جنیلیک